Vuoden 2015 toiminta

Maanantaina 23.3. tutustuimme Peltosen Puutarhaan. Monet meistä olivat kyseisellä puutarhalla ensimmäistä kertaa. Monet erikoispelargonien taimet lähtivät uuteen kotiin. Lämmin kiitos isäntäväelle!

Lauantaina 25.4. siistimme talkoilla Kuusankosken vanhaa toria! Kauniissa kevätsäässä ahkeroi parikymmentä haravanheiluttajaa. Kiitos kaikille urakkaan osallistuneille!

Maanantaina 11.5. vietettiin perinteistä Puutarhailtaa yhteistyössä kirjaston kanssa Kuusankosken kirjastossa. Ensin vaihdoimme kasveja ja sitten kuuntelimme Pirjo Raution hyvin mielenkiintoista luentoa kauniista ja kestävistä ruusuista. Lämmin kiitos Pirjolle ja kaikille osallistujille!

Lauantaina 13.6. vietimme Pihapäivää Kuusankosken vanhan torin laidalla Kuusankosken Viherpisteen edustalla. Puutarhuri Pirkko Koskinen kertoi perennoista, Lehtosen Puutarhan Jukka testasi kävijöiden yrttituntemusta ja Heikki Aarnio kertoi mehiläisistä ja hunajasta.

Lapset saivat istuttaa auringonkukan taimia ruukkuihin kotiinviemiseksi Jaanan opastuksella. Veteraanikuorolaisten letut ja kahvi maistuivat ihanassa kesäsäässä! Yhdistyksemme toiminnan tukemiseksi myytiin kasveja ja arpoja.

Lämmin kiitos kaikille tapahtuman järjestämisessä mukana olleille, kasveja ja arpajaisvoittoja lahjoittaneille ja etenkin vierailijoille!

Lauantaina 27.6. retkeilimme Mikkelin seudulle. Helin mietteitä retkestä ja valokuvia voit katsella klikkaamalla tästä: http://puutarhakotoilua.blogspot.fi/2015/07/kotimaan-puutarhamatkailua.html

Lauantaina 1.8. retkeilimme pääkaupunkiseudulle. Kärhöasiantuntija Börje Frin opastuksella tutustuimme Porvoossa August Eklöfin puistoon (entinen Valtiopäiväpuisto) ja Köynnöspuistoon, Sipoossa Brita Nybergin Mattaksen puutarhaan ja Helsingissä Puutarhakeskus Sofianlehtoon. Retki oli jälleen antoisa, matkaseura mitä mainioin ja sääkin suosi (mikä ei ole ollut itsestäänselvyys tanä kesänä!). Kiitos kaikille mukana olleille!

LUE PUHEENJOHTAJAMME ARJAN MIETTEITÄ JA KATSO VALOKUVIA RETKESTÄ klikkaamalla tästä!

Tiistaina 22.9. vietimme tupailtaa Marjan ja Taunon vieraina Vannelahdessa. Pihaa kiertelimme mahtavassa syyssäässä. Sisätiloissa juttelimme niitä näitä kurpitsaan ja muuhunkin puutarhaharrastukseen liittyen.

Suuret kiitokset isäntäväelle! Kiitokset myös herkullisista tarjoiluista niiden loihtijoille! Kiitos kaikille mukana olleille hyvästä seurasta!

Tiistai-iltana 1.12. vietimme pikkujoulua (pitkästä aikaa!) Kymen Paviljongissa.

Jaana Juutila (johtokunnan jäsen, vasemmalla) ja Heli Veripää (varapj.) pitämässä leikkimielistä kasvitietokilpailua.