100-vuotisjuhla 17.9.2022

Kauniit  asetelmat syksyisen luonnon ja puutarhan antimista olivat taitavien ammattilaisjäsentemme Kaarinan ja Tanjan loihtimia. Kiitos, Tanja ja Kaarina!
Kuvat Kirsi Herala ja Heli Veripää

Upeat, syksyiset kukka-asetelmat olivat yhdistyksemme jäsenten Kaarinan ja Tanjan käsialaa. Kuva Kirsi Herala

Lauantaina 17.9. yhdistyksemme vietti 100-vuotisjuhlaa arvokkaasti leppoisassa tunnelmassa.

Puheenjohtajamme Arja Sarkanen toivotti vieraat tervetulleiksi ja kohotimme herneenversoilla koristellut maljat yhdistyksellemme.

Puutarhaliiton toimitusjohtaja Timo Taulavuori puhui mielenkiintoisesti ja valaisevasti paitsi Puutarhaliiton toiminnasta myös puutarhaharrastuksen merkityksestä. Hän onnitteli lämpimästi yhdistystämme ja meitä kaikkia puutarhaharrastajia sekä -ammattilaisia hienosta harrastuksesta ja uravalinnasta.

Seuraavaksi nautimme musiikista: baritoni Okko Lakka ja pianisti Kirsi Saari tulkitsivat Oskar Merikantoa upealla tavalla.

Kaikessa rauhassa nautiskelimme herkullisen kasvispainotteisen juhla-aterian.

Kirsi Herala esitteli kirjoittamansa Kuusankosken Puutarhayhdistys 100 vuotta -historiakirjan kuvin ja sanoin. Kirjassa kerrotaan laajasti yhdistyksemme vaiheista arkistoitujen asiakirjojen pohjalta. Suuri on ollut kirjoittajan urakka, mutta lopputulos on varmasti vaivan väärti!

Kuusankosken Harmonikansoittajat Esa Kotilaisen johdolla ilahdutti komealla soitannollaan juhlaväkeä.

Juhlan päätteeksi nautimme vielä kakkukahvit.

Vieraat saivat mukaansa julkaistun historiakirjan, mikä tuntuntui kovasti ilahduttavan.

Tilaisuutemme juonsi aina niin ihastuttava Eijaleena Martikainen.

Lämmin kiitos kaikille juhlaan osallistuneille: jäsenillemme ja muille juhlavieraille, hienoille esiintyjille sekä taitaville ja ahkerille talkoolaisille. Suuret kiitokset myös kaikille yhdistystämme onnitelleille.

Yhdistyksemme 100-vuotinen historia kirjoissa ja kansissa!

Kirsi Heralan kirjoittama Kuusankosken Puutarhayhdistys 100 vuotta - historiakirja on on lainattavissa Kouvolan kirjastoista. Juhlavuonna 2022 yhdistyksemme lahjoittaa kirjan kaikille jäsenilleen.