Vuoden 2014 toiminta

16.8. retkeilimme LEPAA 2014  juhlavuoden näyttelyyn, joka on Suomen merkittävin puutarha-alan näyttely ammattilaisille ja harrastajille.

Lue Arjan mietteitä retkestä klikkaamalla tästä.

Kuvat Arja Sarkanen   Klikkaamalla kuvaa näet sen suurempana.

12.7. retkeilimme pääkaupunkiseudulla Hietaniemen hautausmaalla (Taiteilijamäki), keittolounastimme Café Adjutantissa, tutustuimme Urho Kekkosen museooon ja Meilahden Arboretumiin, jossa pensasruusut viimeistelivät kukintaansa. Viikin arboretumin jätimme tällä kertaa väliin ja pistäydyimme Seurasaaressa ja Porvoon vanhassa kaupungissa.

Sää suosi; lämmin lähes tuuleton pilvipouta! Myös retkeläisten tunnelma oli yhtä mukava ja leppoisa. Suuret kiitokset kaikille mukana olleille ja erityisesti mahtavalle bussikuskillemme Maaritille ja Anjalankosken Linja Oy:lle!

Puheenjohtajamme Arjan mietteitä retkestämme voit lukea klikkaamalla tästä!

Kurkkaa myös Facebook -sivuiltamme kuvia!

29.6. oli valtakunnallinen, Puutarhaliiton järjestämä Avoimet puutarhat -tapahtuma. Kiitos kaikille osallistuneille: sekä puutarhansa auki pitäneille että vierailijoille!

9.-14.6. vietettiin Kukkiva Kouvola -tapahtumaa, jonka järjestelyihin myös yhdistyksemme osallistui. Tiistaina päivälläArja ja Ilpo Ruokonen pitivät pihansa avoimena Korilla, tiistai-iltana Minna Vanhala esitteli Kuusankosken kirkkopuistoa, torstai-iltana Kuusankosken Viherpisteessä tutustuttiin hyötykasvien käyttöön kukkaistutuksissa ja lauantaina Verlan Seudun Kyläyhdistyksen väki esitteli Patruunan Pytingin puutarhaa. Suomen suvi ei antanut parastaan, mutta tilaisuudet olivat mielenkiintoisia, antoisia ja mukavia!

Lämpimät kiitokset sekä tilaisuuksien vetäjille että osallistujille!

13.5. oli jo perinteeksi muodostunut puutarhailta yhteistyössä Kouvolan kirjaston kanssa Kuusankosken kirjastossa. Mehiläishoitaja Jurie Schoeman kertoi mehiläisten hoidosta ja hunajan tuottamisesta.  Maatiainen ry:n edustaja Olavi Niemi kertoi perinnekasveista. Sää oli varsin sateinen, mutta kiitos Kuusankosken kirjaston tapahtuma onnistui oikein mukavasti sisätiloissa! Kiitos kirjaston väelle ja kaikille mukana olleille!

26.4. siistimme talkoilla Kuusankosken vanhaa toria! Leikkasimme ruusupensaita ja haravoimme. Kouvolan kaupunki antoi käyttöömme työvälineet. Talkooväelle oli tarjolla juomaa ja pientä purtavaa - yllätysherkkuna tuorita kotitekoisia munkkeja. Kiitos Elvi! Mahtavan talkoopurukan (27 osallistujaa) käsittelyssä tienoo siistiytyi vajaassa kolmessa tunnissa kahvitauko mukaan lukien. Suuret kiitokset sekä yhdistyksen jäsenille että muille mukana olleille!

Kouvolan sanomien jutun voit lukea TÄSTÄ.

kuva: Heli Veripää

18.3. tutustuimme Haavikon puutarhaan.