9.3.2014

Sunnuntaina, maaliskuun 9. 2014

Kevättä teille kaikille !

Jälleen on koittanut aika, jolloin pimeälle vuodenajalle saa heittää hyvästit.

Viime viikkoina on erikoisen lämmin, poikkeava talvi ollut todennäköisesti eräs suosituimpia puheenaiheita – eikä syyttä!

Näin puutarhurin vinkkelistä katsottuna askarruttaa ja huolestuttaa talviuniltaan heränneet kasvit, joiden silmut on otollisten olosuhteiden myötä alkaneet kehittyä.

Eihän siitä hyvää seuraa jos lähiviikkoina paukahtaa 10 – 15 asteen yöpakkaset. Silloin etenkin arimpien kasvien elämä tai ainakin kukinta ja sato on vaarassa tuhoutua. Toivottavasti näin ei tapahdu ja kevät etenee normaalisti. Mutta jos säätiedotukset sellaisesta uhasta varoittavat, niin kotipuutarhurin on syytä suojata kasvunsa aloittaneet kasvit. Koska juuristoa suojaavaa lunta ei ole, myös sipulikasvit ja perennat kannattaa peittää ainakin, jos uutta kasvua on näkyvissä.

Yhdistyksen toiminnassa alkaa jälleen tapahtua – hiljaiselo vaihtuu vireään toimintaan. Eihän toki yhdistyksen hallitus ole ”lonkkaa vetänyt” näinä kaamoskuukausina: paljon on suunnitelmia ja ideoita valmisteltu. Tapahtumakalenterissa on nähtävillä, mitä tapahtuu ja minne reissut suuntautuvat.

Kesäkuun 9. päivä alkaa koko Kouvolan alueella Kukkiva Kouvola 2014 -tapahtumaviikko, joka pohjautuu kukkiin, kasveihin ja luontoon. Myös musiikki on vahvasti mukana tapahtumassa.

Ideana on, että eri puolilla kaupunkia järjestetään erilaisia tapahtumia, tutustumisia jne. Mainokset tulevasta tapahtumasta alkavat kohta näkyä julkisuudessa. Työn alla on vielä paljon, joten eipä tästä nyt enempää.

Toivottavasti tulevan kauden tapahtumat ja retket herättävät kiinnostusta ja mukaan lähtijöitä riittää. Tervetuloa!

Oikein antoisaa kasvukautta toivotellen

Arja