24.11.2012

Lauantaina, marraskuun 24. 2012

Yhdistyksemme työntäyteinen ja tapahtumarikas juhlavuosi on lopuillaan. Pieni, mutta erittäin aktiivinen porukka teki valtavan työn. Näin jälkikäteen ajatellen en osannut edes kuvitella, miten paljon käytännön työtä järjestelyissä onkaan.

Juhlan onnistuminen ylitti kaikki odotukset. Juhlavieraat sekä arvokkaat ja tunnetut juhlapuhujat tekivät päivästä upean ja mieleenpainuvan kokonaisuuden.

Suuri koitos oli myös juhlanäyttely, jossa esiteltiin yhdistyksen historiaa ja paikallisen puutarhakulttuurin vaiheita valokuvin ja lehtileikkein. Kuvamateriaalin hankinta tuotti melkoisesti pulmia! Onneksi auttavia tahoja löytyi mukavasti ja saimme kuvia eri vuosikymmeniltä. Näyttelyn kokoaminen ja pystytys taisi tuottaa eniten hikipisaroita. Meidän ryhmästä ei kukaan ollut aiemmin vastaavaan toteutukseen osallistunut. Apua kysyimmekin Kymenlaakson Ammattikorkeakoululta, josta saimme rekrytoitua kaksi opiskelijaa. Suurimman vetovastuun näyttelystä kantoi ”työmyyrämme” Mervi, joka taisi melkoisesti käyttää öisiä tunteja yhteisen projektimme eteen.

Näyttely sai paljon huomiota osakseen, kolmen viikon aikana väkeä kävi hyvin, eniten ehkä Aholan puutarhakoulu kirvoitti muisteluja, sekä puutarhan ja pihan hoidon tärkeys, mistä Kuusankoski on paljon saanut huomiota ja kiitosta kautta maan.

Juhlavuosi on takana ja nyt katsomme eteenpäin. Paljon olemme ideoineet ensi vuotta – mitä tehdään, minne mennään, mitä uutta ja erilaista! Paljon kuulee, että yleensä yhdistystoiminta on laskusuunnassa eikä aktiivisia osallistujia tahdo löytyä. Onneksi yhdistyksemme menossa on täysi höyry päällä eli tekemisen meininki, joten voi vain tyytyväisin ja kiitollisin mielin todeta, että innostusta riittää yhdistyksen puuhaihmisillä ja uusia jäseniä pikkuhiljaa tulee lisää.

Lämpimät kiitokset kaikille mukana olleille tästä ikimuistoisesta vuodesta!

Iloista joulumieltä ja oikein Hyvää Uutta Vuotta toivotellen

- Arja -