14.1.2012

Keskiviikkona, tammikuun 14. 2012 kello 15.53

Uusi vuosi – uudet kujeet!

Tuntuu todella mukavalta, että ajallisesti ollaan taas pimein vaihe ohitettu ja valoa kohti kiidetään. Alkaa härkäviikot, kuten ennen vanhaan nimitettiin pitkää ajanjaksoa loppiaisesta pääsiäisen tietämille asti.

Talven sääolosuhteita voi kovin monesta eri kulmasta hämmästellä ja harmitella. Yksi näkökulma näin puutarhurin vinkkelistä on se, että pelottaa miten kasvit ulkona pärjäilevät. Suojaavaa lumikerrosta ei juuri ole. Toivoa sopii, että purevaa pakkasjaksoa ei tulisi. Hyviä puolia lauhassa talvessa on energian säästyminen – ainakin omakohtaisesti näin ajattelen. Tietysti väkisinkin ajatteluttaa kysymykset ilmastonmuutoksesta, sen mahdollisista seuraamuksista etenkin nuoremmille, tuleville sukupolville.

Yhdistyksen historiassa alkoi hyvin työntäyteinen, monipuolinen, mielenkiintoinen ja erittäin juhlava vuosi: 90 vuotta on juhlan aihe! Tarkemmin tapahtumia ja suunnitelmia en vielä ihan paljasta, mutta voin vihjata, että erityistä on tulossa – ennen kaikkea jäsenille. Paljon on jo asioita ja suunnitelmia tehty. Aikaansaava ja innokas porukkamme on paljon tulevaa juhlavuotta valmistellut, mutta vauhti kiihtyy h-hetken lähestyessä.

Palautui hyvin mieleen pari viime marraskuista iltaa: oli askarteluillat tulevia myyjäisiä varten. Aivan uskomatonta, miten paljon jäseniä tuli mukaan touhuamaan. Niissä illoissa oli tekemisen meininki! Eikä ainoastaan syntynyt paljon tulosta vaan oli myös hauskaa ja kahvihetket kruunasi suussa sulavat paakkelsit, joita tulijoiden myötä ilmaantui. Lämpimät kiitokset osallistuneille!

Oikein hyvää alkanutta vuotta teille kaikille ja antoisia hetkiä ja kokemuksia puutarhaharrastuksen parissa.

- Arja -